Follow

Graag sturen wij u hierbij een inhoudelijke visie rondom het thema Jeugd en Reclame.
 
Dit naar aanleiding van een aantal belangrijke ontwikkelingen op dit gebied, zoals de Alliantie van partijen zoals de Consumentenbond, Hartstichting, Vereniging van Kinderartsen, die gisteren aankondigden te gaan pleiten voor een verbod op kindermarketing voor kinderen onder de 13 jaar.
 
Stichting Media Rakkers en de Nationale Academie voor Media & Maatschappij leveren met deze brief graag een bijdrage aan de landelijke discussie en benadrukken graag het belang van educatie in een wereld met internationale en mobiele media rondom kinderen.
 
 
Ditisdenacht
Stichting Media Rakkers en de Nationale Academie voor Media & Maatschappij leveren met deze brief graag een bijdrage aan de landelijke discussie en benadrukken graag het belang van educatie in een wereld met internationale en mobiele media rondom kinderen.
 
Luister ook naar EO radio programma Dit is de Nacht met Liesbeth Hop over de risico's van kindermarketing.
 
Klik hiernaast op de afbeelding om de uitzending terug te luisteren. 17-02-2015.

Nieuw boek! Mijn kind is anders. Elk kind mag zichzelf zijn.

mijnkindisandersVeel ouders horen dat hun kind 'anders' is. De buren zeggen het, de familie signaleeft het, op school vindt de juf het en vaak herkennen ouders dat ook wel. Maar wanneer is er echt iets aan de hand en laat je je kind onderzoeken? En zijn er echt zoveel kinderen en jongeren met ADHD en autisme, of overdiagnosticeren we? 

Liesbeth Hop pleit ervoor dat alle kinderen en jongeren de aanpak krijgen die ze nodig hebben in plaats van een label dat laat zien wat ze 'mankeren'.

Klik hier om bij Bol.com te bestellen