NTR uitzending van het School TV programma ‘Huisje Boompje Beestje’ over reclame en de pepernoten-verdubbelaar met Liesbeth Hop van Media Rakkers als de reclame deskundige.
Spelenderwijs wordt aan kinderen uitgelegd waarom er reclame wordt gemaakt en hoe de reclame precies werkt.
Raaf en Fahd worden gevraagd om reclame te maken voor een pepernoten-verdubbelaar die niet goed werkt.
Hoe lossen zij dat op?
Kindercoach Liesbeth Hop over wat je als school moet doen als leerlingen filmpjes en foto's van vechtpartijen aan elkaar doorsturen. Een leerling van het Edison-college in Apeldoorn werd in elkaar geslagen. Niemand greep in, maar de scholieren grepen wel naar hun mobieltjes. Filmpjes van de vechtpartij werden snel naar elkaar doorgestuurd en binnen de kortste keren had elke leerling op de school de vechtpartij gezien. Hoe moet de school omgaan met dit soort incidenten volgens kindercoach Liesbeth Hop? 21-01-14.
Scholieren op Twitter, let op de berichten die je verstuurt. Dat zegt Liesbeth Hop, een van de bedenkers van De Twitter Tip Week. 11-07-2012.