Follow

Liesbeth Hop in NTR uitzending School TV

NTR uitzending van het School TV programma ‘Huisje Boompje Beestje’ over reclame en de pepernoten-verdubbelaar met Liesbeth Hop van Media Rakkers als de reclame deskundige.

Spelenderwijs wordt aan kinderen uitgelegd waarom er reclame wordt gemaakt en hoe de reclame precies werkt.

Raaf en Fahd worden gevraagd om reclame te maken voor een pepernoten-verdubbelaar die niet goed werkt.

Hoe lossen zij dat op?

Liesbeth Hop over vechtpartijen op scholen en de rol van sociale media. Knevel en vd Brink

Kindercoach Liesbeth Hop over wat je als school moet doen als leerlingen filmpjes en foto's van vechtpartijen aan elkaar doorsturen. Een leerling van het Edison-college in Apeldoorn werd in elkaar geslagen. Niemand greep in, maar de scholieren grepen wel naar hun mobieltjes. Filmpjes van de vechtpartij werden snel naar elkaar doorgestuurd en binnen de kortste keren had elke leerling op de school de vechtpartij gezien. Hoe moet de school omgaan met dit soort incidenten volgens kindercoach Liesbeth Hop? 21-01-14.

Knevelenbrink21-01-2014

Liesbeth Hop bij het Jeugdjournaal over de Twitter Tip Week

Scholieren op Twitter, let op de berichten die je verstuurt. Dat zegt Liesbeth Hop, een van de bedenkers van De Twitter Tip Week. 11-07-2012.

Liesbeth Hop bij Pauw

Uitzending Pauw 22-05-2018: 'We mogen als ouders niet de illusie hebben dat we onze kinderen altijd kunnen beschermen tegen de minder leuke kanten van Sociale Media, maar we kunnen wel zorgen dat zij altijd bij ons terecht kunnen. We kunnen ook vroeg met voorlichting beginnen, het liefst al bij de jongsten van de basisschool, zie het www.nationaalmediapaspoort.nl. Klik op het plaatje om de uitzending terug te kijken.

liesbethhoppauw

Liesbeth Hop in Hart van NL

Hart van NL, 23 mei 2018: super sympathieke actie van HTM die schoolkinderen heeft laten nadenken over hoe je mensen in het openbaar vervoer weer met elkaar in contact brengt! Helaas willen we daar met rust gelaten worden, maar de boodschap is duidelijk... mag die smartphone tijdens het eten bijvoorbeeld even weg? Klik op het plaatje om de aflevering terug te kijken.

liesbethhophartvannl

Nieuw boek! Mijn kind is anders. Elk kind mag zichzelf zijn.

mijnkindisandersVeel ouders horen dat hun kind 'anders' is. De buren zeggen het, de familie signaleeft het, op school vindt de juf het en vaak herkennen ouders dat ook wel. Maar wanneer is er echt iets aan de hand en laat je je kind onderzoeken? En zijn er echt zoveel kinderen en jongeren met ADHD en autisme, of overdiagnosticeren we? 

Liesbeth Hop pleit ervoor dat alle kinderen en jongeren de aanpak krijgen die ze nodig hebben in plaats van een label dat laat zien wat ze 'mankeren'.

Klik hier om bij Bol.com te bestellen

Liesbeth Hop over de campagne Gun Kinderen hun eigen label bij RTL Editie NL

De kans is groot dat er bij u thuis of in uw naaste omgeving een kind rondloopt met een medisch label: ADHD, asperger of dyslexcie. Zonder zo'n label lijk je er bijna niet meer bij te horen tegenwoordig. Nog nooit was het aantal kinderen met een psychiatrische stoornis zo groot. Maar is zo'n label wel goed voor een kind? Vandaag begint een campagne om het strooien met labels tegen te gaan.

Klik hieronder op de afbeelding om de uitzending te bekijken. 09-09-2014.

labels

Liesbeth Hop over digitale kinderlokkers bij Knevel en vd Brink

Opnieuw een grote zedenzaak waarbij een man wordt verdacht van misbruik van honderden kinderen via de webcam. Hoe groot is het gevaar van digitale kinderlokkers? We vragen het kindercoach Liesbeth Hop. 10-01-2014.

Knevelenbrink10-01-2014

Liesbeth Hop over de SIRE campagne bij RTL Late Night

Kinderen krijgen al op zeer jonge leeftijd te maken met de harde werkelijkheid die porno heet. Van alle kinderen onder de tien jaar, heeft één op de drie wel eens porno op internet gezien, veelal onbedoeld. Daarom lanceert SIRE morgen de campagne; Praat met je kind over porno, voordat internet het doet. (28-04-14).

Klik hieronder op de afbeelding om de uitzending te bekijken:

liesbethrtl

Liesbeth Hop in VPRO thema 'nooit meer slapen'

Niemand hoeft zich 's nachts meer te vervelen: steeds meer services en diensten zijn ook 24/7 beschikbaar. Ongeveer 16 procent van de beroepsbevolking moet mede daardoorinmiddels ook ’s-nachts werken. En thuis raakt de nachtrust, met WIFI, Facebook en de smartphone onder het kussen, meer en meer ondergeschikt aan online leven. Tien procent van de Nederlanders lijdt aan chronische slapeloosheid. Gunnen we onszelf nog wel genoeg nachtrust nu de grens tussen dag en nacht steeds meer vervaagt? Wie zijn die 1 miljoen al dan niet zelfverkozen slapelozen? Samenstelling en regie: Hans Simonse. Camera: Bernd Wouthuysen. Research: Maarten Slagboom.

Klik hieronder voor de uitzending 07-10-2012:

vpro

Gun kinderen hun eigen label

kinderwijzIs het niet mooi dat alle kinderen op elkaar lijken maar toch ook allemaal anders zijn? Het maakt het werken met kinderen in ieder geval heel boeiend! Toch staat de diversiteit onder kinderen onder druk.
 
Artikel Kinderwijz september 2015
 
Er is een mooie bijdrage van Liesbeth Hop. Zij vertelt in haar artikel dat het mooi is dat alle kinderen op elkaar lijken maar toch ook allemaal anders zijn. Het maakt het werken met kinderen in ieder geval heel boeiend!

Klik op de afbeelding om het vergroot te openen.

U kunt ook de uitgave van Kinderwijz hier bestellen.

Een lastig kind is niet ziek

EenlastigkindisnietziekEen te druk kind heeft ADHD, een te stil is autistisch? Stop met elk kind een stempel geven, zegt gezinscoach Liesbeth Hop bij soep en sap. Ze begon een campagne tegen labelen.

NRC artikel van 4 oktober 2015.

Klik op de afbeelding om het vergroot te openen.

U kunt ook het gehele artikel, gratis na aanmelding op Blendle lezen.

Liesbeth Hop over de WIFI-generatie bij Talkshow Helder

Liesbeth Hop bij talkshow Helder over de WIFI-Generatie. Liesbeth begint bij 14.00.

Het Nationaal Media Paspoort in het NOS journaal

nationaalmediapaspoortnoc101017092015

Liesbeth Hop over onderzoek Social Media Stress bij NOS

Jongeren lijden aan sociale media stress. Ze staan via Facebook, Twitter en MSN constant in contact met elkaar en dat kunnen ze niet meer stoppen. Ze zijn bang dat ze iets missen of dat ze worden worden buitengesloten. Dat blijkt uit onderzoek onder 500 jongeren tussen de 13 en 18 jaar. 07-05-2012.

Liesbeth Hop over de zaak van de internetpedo uit Cuijk bij RTL Late Night

De zaak van de internetpedo uit Cuijk is misselijkmakend en haast de smerig om te volgen. Frank R. gaat zo gruwelijk en geraffineerd te werk met zeer jonge slachtoffers dat de haren je ten berge rijzen. Rechtbankjournalist Saskia Belleman volgt de zaak in Assen en Liesbeth Hop van Jeugd en Media wil ervan leren om onze jongeren te beschermen tegen dit soort mensen. (22-05-2014).

Klik hieronder op de afbeelding om de uitzendig te bekijken:

rtlxl2305

Sinterklaasjournaal is te 'dominant'

'Het Sinterklaasfeest moet een gezinssprookje zijn.' Daarvoor pleitte Liesbeth Hop in radioprogramma Dit is de Dag. 'Nu vult het Sinterklaasjournaal het hele verhaal in.' Het Sinterklaasjournaal heeft een enorme invloed op kinderen. Jeugd en media deskundige Liesbeth Hop is er niet zo over te spreken. 'Er is nu zo weinig ruimte om je eigen interpretatie te geven aan het Sinterklaasverhaal. De NTR zou ouders daar meer moeten bij betrekken.' 14-11-2013.