Follow

CoolBrands meeting Liesbeth Hop

hopcoolbrandToday i am meeting Liesbeth Hop, an entrepreneur who has made it her mission to empower children and help them develop a critical attitute towards the all-encompassing onlaught of media and advertising in today's hyper-connected world.

I ask her how kids empowerment became her passion and what techniques she has develop to create more awaremess, not only among the young generation but also among their parents, carers and teachers.

Klik hiernaast op de afbeelding om het artikel te lezen (engels).

De macht van je smartphone

AD070215Als de sinterklaassurprises over je liefde voor de smartphone gaan, zet dat een mens aan het denken. Hoe zorg je ervoor dat de piepjes en bliepjes niet de overhand nemen? AD, 07-02-2015.

Klik op de afbeelding hiernaast om het artikel te lezen.

Jeugd en reclame in Nederland

Graag sturen wij u hierbij een inhoudelijke visie rondom het thema Jeugd en Reclame.
 
Dit naar aanleiding van een aantal belangrijke ontwikkelingen op dit gebied, zoals de Alliantie van partijen zoals de Consumentenbond, Hartstichting, Vereniging van Kinderartsen, die gisteren aankondigden te gaan pleiten voor een verbod op kindermarketing voor kinderen onder de 13 jaar.
 
Stichting Media Rakkers en de Nationale Academie voor Media & Maatschappij leveren met deze brief graag een bijdrage aan de landelijke discussie en benadrukken graag het belang van educatie in een wereld met internationale en mobiele media rondom kinderen.
 
 
Ditisdenacht
Stichting Media Rakkers en de Nationale Academie voor Media & Maatschappij leveren met deze brief graag een bijdrage aan de landelijke discussie en benadrukken graag het belang van educatie in een wereld met internationale en mobiele media rondom kinderen.
 
Luister ook naar EO radio programma Dit is de Nacht met Liesbeth Hop over de risico's van kindermarketing.
 
Klik hiernaast op de afbeelding om de uitzending terug te luisteren. 17-02-2015.

Liesbeth Hop bij Pauw

Uitzending Pauw 22-05-2018: 'We mogen als ouders niet de illusie hebben dat we onze kinderen altijd kunnen beschermen tegen de minder leuke kanten van Sociale Media, maar we kunnen wel zorgen dat zij altijd bij ons terecht kunnen. We kunnen ook vroeg met voorlichting beginnen, het liefst al bij de jongsten van de basisschool, zie het www.nationaalmediapaspoort.nl. Klik op het plaatje om de uitzending terug te kijken.

liesbethhoppauw

Liesbeth Hop in Hart van NL

Hart van NL, 23 mei 2018: super sympathieke actie van HTM die schoolkinderen heeft laten nadenken over hoe je mensen in het openbaar vervoer weer met elkaar in contact brengt! Helaas willen we daar met rust gelaten worden, maar de boodschap is duidelijk... mag die smartphone tijdens het eten bijvoorbeeld even weg? Klik op het plaatje om de aflevering terug te kijken.

liesbethhophartvannl

Nieuw boek! Mijn kind is anders. Elk kind mag zichzelf zijn.

mijnkindisandersVeel ouders horen dat hun kind 'anders' is. De buren zeggen het, de familie signaleeft het, op school vindt de juf het en vaak herkennen ouders dat ook wel. Maar wanneer is er echt iets aan de hand en laat je je kind onderzoeken? En zijn er echt zoveel kinderen en jongeren met ADHD en autisme, of overdiagnosticeren we? 

Liesbeth Hop pleit ervoor dat alle kinderen en jongeren de aanpak krijgen die ze nodig hebben in plaats van een label dat laat zien wat ze 'mankeren'.

Klik hier om bij Bol.com te bestellen